Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2011

Rumah Malang

berani tak duduk rumah macam gambar kat atas ni..Rekaan pelik,tapi rumah ni antara rumah termahal di dunia. Mahal macam mana pun, malang juga yang dapat. 
Bangunan 27 tingkat itu - dinamakan Antilia - adalah milik orang paling kaya di India dan tokoh kesembilan terkaya di dunia, Mukesh Ambani, dengan nilai kekayaan RM84.5 bilion. Mengikut kepercayaan agama pemilik rumah ini, kedudukan yang tidak sesuai dan tidak selamat akan membawa malang jika mereka duduk. 

Jadi sia-sia jer la selama ni menunggu rumah tu siap.last-last tak boleh duduk lama.kl bagi duit tu derma kat orang-orang miskin kat India,gerenti orang makin sayang kat dia...

Mamat,sepahtu dan .......

Mamat oh mamat..sejak 3 minggu ni macam-macam cerita pasal dia..pasal kes dengan fidasepah lagi.Agak sedih juga la,bila kumpulan sepah tinggal berdua.Apa saje cerita yang keluar di surat khabar seperti mengapi-apikan keadaan.Sorang cakap macam tu,sorang lg cakap macam ni.Agak tidak sesuai la menyebarkn keaiban orang.Apa kata kita war-warkan kejayaan seorang  dari kita menyebarkn keburukan orang lain.Kerana setiap manusia yang dilahirkan di dunia ini tidak sempurna 100%.Pasti ada kesilapan yang dilakukan.
Kesalahan kita orang tak tahu.Tapi bila artis buat silap,1 Malaysia heboh.aku cuma berharap agar media masa mengambil alternatif berita yang boleh buat 1 Malaysia bangga dengan kejayaan artis berbading gosip dorang.All the best.

cerita yg baik-baik shj

Pada waktu pagi utk mengelakkan kt mengalami kecelaruan tahap serius,elok kt mulakan sesuatu yg baik dahulu.Ini akan memberi impak yg positif dlm perjalanan hidup seharian.

Elakkan membaca akhbar yg banyak menceritakn hal-hal negatif di awal pg.Ini akan mempengaruhi gaya pemikiran kita.Oleh sebab itu,kewarasan kita sebagai manusia akan terjejas.

Kurangkan mengutuk kelemahan orang.jadikan kelemahan itu sebagai iktibar.jadikan kelemahan diri untuk mempertingkatkn ke satu tahap yg lebih baik..



Pelajari Minda, Strategi dan Teknik Kekayaan 8 Ikon Jutawan Malaysia! Kini, ikon usahawan Jutawan, Jurulatih Jutawan, Jutawan MLM, Jutawan Senyap, Jutawan Berani Gagal dan Jutawan Internet mendedahkan strategi SEBENAR DAN SATU-SATUNYA CARA bagaimana ANDA boleh mencapai kejayaan dalam bidang kewangan dengan cepat!