Fikir idea Seperti Anak-anak yang Membesar

, , No Comments
Selamat pagi ur all's/..

pagi-pagi Ahad ni layan cerita karton kat TV..maklumlah itu jer yang ad pagi-pagi ni. Seronok tau tengok cerita ni. imginasi tanpa sempadan. idea masih lagi kurang???



sebab apa...
- sebab terlalu banyak letakkan sempadan
- banyak sangat merancang sehingga tidak dapat menjalankan idea itu.
- terpengaruh dengan idea orang lain yang tidak mendatangkan hasil

Kira banyak lagi lah kalau nak sebut. tapi ni antara yang banyak berlaku dikalangan orang yg meningkat dewasa dan remaja. semakin lama hidup, semakin banyak batasan yang perlu ikut. Sehingga membataskan untuk berfikir idea yang lebih baik.

Cuba kita lihat anak-anak kecil, kadang-kadang mereka melakukan satu perkara yang di luar jangkaan kita dalam menghasilkan aktiviti permainan mereka. Anda boleh melihat mereka main, menyusun permainan, cari posisi yang sesuai nak main..hahaha.tp kalau anak-anak menghadap facebook jer tak dapatlkah kan tengok satu-satu..

Cyba letakkan diri anda bebas dari perkara-perkara yang membataskan perkembangan idea anda. terus buat jika mendatangkan hasil yang baik. Perbaiki kesilapan sikit demi sedikit idea yang kita dapat. Supaya nampak hampir sempurna dan  berjaya walaupun tidak 100%..merancang sahaja tapi tiada tindakan memang tak sesuai..

Memang susah kalau kita tak mula dari sekarang. nanti otak kita semakin malas berfikir..sebab tu kita selalu fikir negatif jer dari positif...

**saya ada menjalankan servis blogspot serendah RM30..sesiapa berminat boleh sms 012-9238949 utk tindakan seterusnya atau e-mail ke ns_din007@yahoo.com

contoh blog yg siap di bina..

0 comments:

Post a Comment