Thursday, October 29, 2015

Panduan Berniaga Aiskrim Home Made






Bisnes aiskrim semakin popular di Malaysia. Tak kira siapa, dari orang biasa hingga kerabat di raja memang suka makan aiskrim. Bezanya, rasa aiskrim. Ada yang sangat sedap, sangat manis dan sangat lembut ketika di mulut.

Baru-baru ini Majalah Tiga membincangkan isu membuat aiskrim. Dari aiskrim komersial hinggalah aiskrim Malaysia. Semuanya memang orang cari untuk merasainya.
Jom kita kupas isu ini !

Perasan tak, orang Kemboja datang Malaysia apa yg diorang jual? 
Orang pakistan, keliling kampung dan taman apa yang diorang jual? 
Orang bangla naik motor pusing2 pekan apa yang diorang jual?
Ya, diorang jual aiskrim. Knp dlm banyak2 produk, mereka memilih untuk jual aiskrim?

Kerana aiskrim memiliki ciri2 produk perniagaan yang :

  • ‪Sesuai‬ untuk org yang tak pernah berniaga.
  • Malu nak berniaga.
  • Mudah sangat
  • Tak perlu skill dan pengalaman
  • Bisnes boleh buat part time tapi lumayan

Aiskrim juga adalah produk yang:

  1. Sangat menguntungkan
  2. Mudah nak buat
  3. Barang mentah boleh dibeli hanya di kedai runcit
  4. Margin superb

Bayangkan, orang Bangla cakap bahasa Melayu.pun tak lancar niaga aiskrim 2 tahun dah.boleh buka kilang aiskrim sendiri. Orang kemboja niaga aiskrim je boleh buat rumah banglo. Orang pakistan, dulu jual aiskrim naik basikal sekarang dah ada pajero.

Nak tahu rahsia  macam mana diorang buat duit dengan bisnes aiskrim je? 
Klik terus banner di bawah ni BisnesAiskrim.com




Click Ad3