Sunday, May 13, 2012

Laman Sosial Alternatif Laman Web Sebagai Medium Perniagaan Online

Perniagaan online menggunakan laman sosial kini semakin popular dikalangan peniaga - peniaga. Kelebihan berniaga secara online menjadi alternatif terbaik bagi mereka yang masih hijau dalam perniagaan. Ramai juga yang telah menjadi jutawan dalam perniagaan internet. Jom kita kaji perbezaan medium-medium online web.



1 ) Facebook boleh tak?

Facebook boleh sahaja. tiada masalah. Yang penting kena rajin promosi..promosi..promosi. Dan paling penting kurangkan tag gambar dgn facebook rakan-rakan. terutama yang tidak kita kenali. Ini akan membuatkan mereka ras geram dan menyampah bila tag gambar.

2) Blogspot ok tak?

Blogspot ok juga. Tak de maslah.yang penting rajin2 lah buat artikel yang menarik. Berikan tips-tips dan informasi mengenai produk anda. Yang penting bold atau gelapkan perkataan atau produk yg penting.

3) Wordpress macam mana?

Guru-guru perniagaan internet menggalakan penggunaan wordpress. Sebab lebih mesra dengan SEO. terutama yahoo dan google. Tapi agak susah sedikitlah kalau bab design ni. Kena belajar lebih sikit dik. Belajar banyak nnati tak dpat apply semua. Belajar asas jer dulu

4) laman web sedia ada untuk bisnes online ada tak?

Laman web khas untuk promosi bisnes ada. kena rajin - rajin cari.antaranya :

-lot.com
-weebly.com
-easystore.com

Medium bisnes terbaru. Menggunakan instagram. Hanya snap gambar dan buat hastag.
Memang ringkas je,tapi mesti ada teknik. Boleh rujuk laman web ini IGKaboom.com untuk belajar teknik meniaga di instagram.



3 comments:

  1. ramai yang memilih facebook skrg.. sbb lebih mudah ..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete